Řadit:
Strana:

V nabídce máme 27 knih odpovídající(ch) Vašim požadavkům.

NENÍ SKLADEM NEDOSTUPNÉ
NENÍ SKLADEM NEDOSTUPNÉ
NENÍ SKLADEM NEDOSTUPNÉ
SKLADEM
0 Kč 0 NEDOSTUPNÉ
SKLADEM
159 Kč 119 DO KOŠÍKU
NENÍ SKLADEM NEDOSTUPNÉ
NENÍ SKLADEM NEDOSTUPNÉ
SKLADEM
249 Kč 187 DO KOŠÍKU
299 Kč NEDOSTUPNÉ
NENÍ SKLADEM NEDOSTUPNÉ
NENÍ SKLADEM NEDOSTUPNÉ
NENÍ SKLADEM NEDOSTUPNÉ

Monografie, která se vám dostává do rukou, má charakter teoretické studie a prezentuje výchovné paradoxy a jejich reflexi učiteli vybraných společenskovědních předmětů na sekundárním stupni vzdělávání. Z hlediska teoretického ukotvení tématu čerpá předkládaná práce oporu v pedagogice, konkrétně ve speciálních (oborových a předmětových) didaktikách. Vedle tohoto obecného oborově didaktického teoretického základu čerpáme v teoretické rovině i z odborných prací, které byly o výchově k občanství za posledních pětadvacet let sepsány a nebyly jen ideologickými konstrukty, ale obsahovaly i hlubší teoretické rozbory. Cílem bylo předložit odborné veřejnosti dílčí syntézu dosavadního stavu poznání v oblasti předmětových didaktik občanské výchovy, respektive základů společenských věd a také aktuální stav didaktiky společenských věd, a to v kontextu současného aktuálního pojetí oborových didaktik. Naplněním tohoto cíle usilujeme o odstranění zjevného deficitu, který je neuralgickým bodem bránícím dalšímu rozvoji didaktiky společenských věd a příslušných předmětových didaktik.

Neprodejný titul — vydáno pro interní potřebu UP Olomouc

Více Informací

Monografie Vývoj občanského vzdělávání a etické výchovy v českých zemích vznikla s cílem osvětlit konotace procesu formování tzv. občanské společnosti, který prošel v minulosti znánými peripetiemi, a zároveň reflektuje současný oživený společenský zájem o téma etické výchovy a občanského vzdělávání. Reaguje tak na situaci, která panuje v edukační praxi v souvislosti s aktualizací klíčových kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému České republiky. V předkládané publikaci je tedy zachycena komprehensivní chronologická geneze postupného formování a vzniku občanského vzdělávání a etické výchovy v českých zemích a jsou v ní charakterizovány bazální postuláty, na nichž v průběhu historického vývoje získávala svůj obsah etická a morální výchova.

Více Informací

Publikace Aktivizační metody v etické výchově reflektuje současný společenský zájem o  téma etické výchovy a reaguje na situaci, která panuje v edukační praxi v souvislosti s aktualizací klíčových kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému České republiky. Její vznik je aktuální zejména proto, že do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání byl přidán doplňující vzdělávací obor Etická výchova, a vyvstala tedy poptávka po odborných a výukových textech, které by umožnily převést teoretické postuláty do výukové praxe. Její obsah lze využít jak v hodinách etické výchovy, tak i v hodinách věnovaným jiným předmětům. Jednotlivé popsané metody a aktivity jsou přitom rozděleny
podle jednotlivých témat vzdělávacího oboru Etická výchova a jsou k nim vždy uvedena i příslušná průřezová témata a klíčové kompetence, které by si měli žáci osvojit.

Více Informací
SKLADEM

Publikace představuje základní etapy vývoje filosofických přístupů k výchově a vzdělávání. Práce není vyčerpávajícím přehledem tohoto vývoje. Volba antických, středověkých, renesančních, novověkých a moderních autorů byla podřízena hledání a výkladu alternativních modelů, idejí, koncepcí, které promlouvají do dějin naší doby. Je to důležité proto, že dnešní svět je globální školou, která „likviduje“ tradiční hodnoty evropské kultury, směřuje ke kulturní otevřenosti s jejími přínosy i záludnostmi. Práce předjímá střety a zápasy na poli výchovy příštích dnů, nabízí z evropské tradice to, co umožní řešení současných i budoucích problémů. Autoři se obracejí ke studiu proměny filosofických modelů výchovy, aby ukázali bohatství a kontinuitu evropské výchovné a vzdělávací tradice, její hodnoty, ideály a standardy

Více Informací
SKLADEM
Úděl, úkol, národ
159 Kč 119

Monografie se zabývá různými vymezení národa v českém prostředí v období od konce napoleonských válek do roku 1895. Vybírá je a Interpretuje z perspektivy etického národa, který představuje vědomě přijatý úkol překonat přírodně danou partikularitu (etnikum) a nahradit ji mravně a svobodně vytvářeným sjednocením patriotismu a humanity, event. kosmopolitismu.

První část textu se soustředí na dvě romantická provedení etického národa: a) Ranější, jenským romantismem inspirovaný pojetí související s českoslovanským národem, jak se ustanovil v prešpurské přátelské skupince (Šafařík, Palacký, Kollár) na přelomu na konci druhého decenia 19. stol. a jeho další vývoj v díle Jana Kollára; b) Palackého pojetí národa, jak ho analogicky s německými liberálně nacionalistickými historiky (Gervinus, Dahlmann) vypracoval ve svých historických dílech a samostatná kapitola se věnuje Palackému pokusu o transformaci tohoto původně apolitického pojetí národa pro politické výzvy let 1848/49. Závěrečná část monografie analyzuje dva případy realistického etického pojetí národa formulované H. G. Schauerem a T. G. Masarykem.

Více Informací

Cílem publikace Vývoj samosprávy v Přerově v letech 1861–1914 a fenomén školství je postihnout aktivity dvou nejvýznamnějších politických stran v Přerově druhé poloviny 19. a počátku 20. století – tj. staročechů a mladočechů, a to na pozadí vývoje zdejší samosprávy. Přerov reprezentoval jednu z mála městských entit na Moravě, kde v komunální politice od počátku obnovení konstitučního života v habsburské monarchii v únoru roku 1861 dominovaly české politické strany. Tato skutečnost rovněž výrazně ovlivnila podobu zdejšího školství, jehož formování, struktuře a proměnám je v kontextu činnosti přerovské samosprávy v publikaci věnována dílčí pozornost.

Neprodejný titul - vydáno pro potřebu Pedagogické fakulty UP

Více Informací

Cílem publikace, doplněné rozšířenou elektronickou verzí s multimediálními a interaktivními nástroji, je podat ucelenější přehled týkající se role a pozice soudobých dějin v kurikulu dějepisu, a to včetně různých možností jejich výuky. V daném ohledu proto může, resp. měla by, posloužit učitelům dějepisu a společenskovědních předmětů jako zdroj odborných informací a námětů pro jejich pedagogické působení.

Neprodejný titul - vydáno pro potřebu Pedagogické fakulty UP

Více Informací
SKLADEM

Vysokých škôl a vysokoškolských študentov je čím ďalej, tým viac – ale publikácií z oblasti vysokoškolskej pedagogiky je stále málo. Ešte menej je tých, kde sa uvádzajú konkrétne postupy, návody i skúsenosti pedagógov z praxe.
Predkladaná publikácia analyzuje rôzne možnosti sociálnopsychologickej podpory rozvoja osobnosti študentov pomáhajúcich profesií a spôsoby, ako tieto zásahy exaktne merať. Text je ilustrovaný nielen výsledkami prieskumov a praktickými skúsenosťami autorky, ale i podrobne rozpracovanými metodickými listami cvičení, ktoré uvítajú hlavne začínajúci vysokoškolskí (ale pravdepodobne i stredoškolskí) učitelia.

Více Informací

Kniha souhrnným a vyčerpávajícím způsobem zpracovává téma protifašistického odboje v letech 1939–1945 na Přerovsku a Hranicku, a to v kontextu historického vývoje těchto regionů a vývoje českých zemí v období nacistické okupace. Je určena odborným i laickým čtenářům se zájmem o historii druhé světové války, dějiny protifašistického odboje i dějiny konkrétních měst a obcí, které jsou v textu podrobněji zmíněny.

Více Informací

Cílem publikace Společenskovědní aspekty fenoménu vyrovnání s minulostí v kontextu výchovy k občanství je napomoci alespoň k dílčímu rozšíření obzorů nebo získání nových podnětů z oblasti soudobých dějin a občanského vzdělávání, a to nejen v případě učitelů, respektive studentů společenskovědních předmětů na všech typech škol, ale i všech těch, kteří se o danou problematiku z jakéhokoli důvodu zajímají. Měla by napomoci k lepší orientaci v konkrétních otázkách, které jsou s fenoménem „vyrovnání se s minulostí“ spjaty.
Neprodejný titul - vydáno pro potřebu Pedagogické fakulty UP

Více Informací

Publikace Státní správa a samospráva v českých zemích po roce 1918 se zřetelem na oblast školství rámcově pojímá vývoj státní správy a samosprávy ve vztahu k území nynější České republiky s přesahy k sousednímu Slovensku a také Polsku. Stěžejní část představuje chronologický výčet nejdůležitějších momentů a reforem, které se ve vývoji státní správy a samosprávy odehrály od vzniku Československa na sklonku října 1918 až po zformování současné podoby krajské samosprávy v České republice k roku 2000.

Neprodejný titul - vydáno pro potřebu Pedagogické fakulty UP

Více Informací

Publikace Významné události soudobých českých dějin a jejich reflexe v médiích prezentuje jednotlivé mezníky moderní české historie počínaje rokem 1939 v poněkud netradičním pojetí – tj. ve světle jejich soudobé interpretace v různých typech médií. Navzdory skutečnosti, že vzhledem k charakteru sledovaného období (éra nacistické okupace a po krátkém intermezzu relativně demokratického vývoje let 1945–1948 následující éra mocenského monopolu komunistické strany) je nezbytné k dobovým informačním zdrojům zachovávat kritický odstup, se autorský kolektiv pokusil vytvořit pokud možno co nejplastičtější pohled na „moderní české mediální dějiny“ s přesahem do současnosti. Do textu jsou rovněž v přiměřeném rozsahu zakomponovány politologické a právní aspekty sledované problematiky.

Neprodejný titul - vydáno pro potřebu Pedagogické fakulty UP

Více Informací

NAKLADATELSTVÍ DOPORUČUJE

ANEB CO ČTEME PO VEČERECH

Copyright © 2002 - 2019 , Nakladatelství Epocha s.r.o.